Po auguste 1968 bol vylúčený z Komunistickej strany Československa. V januári 1990 sa stal ministrom vnútra za Verejnosť proti násiliu a po prvých slobodných voľbách v júni 1990 sa stal prvýkrát predsedom vlády. V roku 1991 po odchode z VPN založil Hnutie za demokratické Slovensko, ktorého sa stal predsedom a vedie ho dodnes. Po voľbách v roku 1992 bol premiérom opäť, ale v marci 1994 mu bola vyslovená nedôvera. Po tretíkrát sa stal premiérom v decembri toho istého roku. V roku 1998 jeho strana síce vyhrala voľby, ale skončila v opozícii. Mečiar sa vzdal poslaneckého mandátu v prospech Ivana Lexu. Stranu sa mu podarilo dostať do vlády opäť v roku 2006, kde bola najslabšou v koalícii so Smerom-SD a SNS. Po roku 2010 sa ĽS-HZDS nedostala do parlamentu. V rokoch 1999 a 2004 Mečiar neúspešne kandidoval za prezidenta SR.
Prečo by sa mali občania zúčastniť na blížiacich sa voľbách? Je kríza a z krízy treba hľadať východiská. Tie východiská sú na križovatke. Na ktorú stranu sa pridajú ľudia, tam tie východiská budú. Voliť tých čo vládli doteraz? Budú iní po voľbách? Nemožno. Treba hľadať nové usporiadanie, nové sily. A vlastne polovica práce spočíva vo voľbách, kto z toho vyjde. A druhá, či na tých, ktorí vyjdú z volieb bude dostatočná miera zodpovednosti, dostatočná miera kvalifikovanej ľudskej statočnosti zmeniť pomery.
Prečo by občania mali voliť Vašu stranu? Je to jednoduché. Skúsenosť. Niet strany na Slovensku, ktorá by mala bohatšiu minulosť a bohatšiu skúsenosť z toho, ako z krízy vytiahnuť celé Slovensko a ktorá by dokázala tak rýchlo urobiť historické zmeny ako ĽS-HZDS a je pripravená ich robiť ďalej.
Koľko finančných prostriedkov odhadujete vynaložiť na kampaň? Ešte je to zavčasu. Zatiaľ sme veľmi skromní.
Je pre Vás povolebná spolupráca s niektorou stranou úplne vylúčená? Prečo? Pre nás je prvoradé byť parlamentnou stranou. Obnoviť postavenie tejto strany v spoločnosti a v parlamente.
Čo považujete za najväčšiu prednosť a čo za najväčší problém Slovenska? Najväčším problémom Slovenska je, že reálny život je iný ako virtuálny. Ľudia žijú vo virtuálnej realita ale doma sa stretávajú s reálnym problémom a nevedia si tento rozpor vyriešiť. Prednosti Slovenska sú v tvorivosti ľudí, v jeho geopolitike, v jeho pestrosti, z čoho môže ťažiť. V pestrosti aj etnickej, aj náboženskej, aj historickej, ale vládnu si sami a to je skúsenosť, ktorej sa ešte len učia.
Čo si myslíte, že je najväčší súčasný problém fungovania Európskej únie? Kvalifikované rozhodovanie. Najväčší problém je práve to, že chýba kvalita rozhodnutí. Európska únia nevie, čo sa robí v jej bankách, čiže nemá stanovenú diagnózu a robí liečbu.
Aké sú priority Vašej strany vo vzťahu k Bruselu? Jednoznačne obnoviť dôveru orgánov EÚ vo vzťahu k Slovensku, zvýšiť dôveryhodnosť a obnoviť dôveru ako operáciu celého finančného sveta. Iné možnosti nie sú.
Podporíte v parlamente zavedenie trvalého eurovalu? Ak to osoží kurzu eura, áno.
Ste za fiškálnu úniu? S výhradami.
Nemyslíte si, že predvolebné vyhlásenia politikov o obmedzení poslaneckej imunity verejnosť vníma ako pokrytecké? Čo bráni, aby sa imunita naozaj obmedzila na hlasovanie a výroky v NR? Je to pokrytecká novinárska téma. Imunita neznamená nič iné ako ochranu zákonodarného zboru pred svojvôľou výkonnej moci, čo bolo aj je. Žiaden poslanec nie je vyňatý z trestnosti, maximálne môže dosiahnuť odloženie na neskoršie obdobie. Iné poslanie imunity ako suma výhod neexistuje. Priestupková imunita je niečo iné.
Ste za zvýšenie / zníženie / ponechanie súčasnej úrovne daňového zaťaženia, resp. za zavedenie progresívneho zdanenia? Ak sa prijala jednotná daň, štát si vyrazil z ruky jeden nástroj. Mal možnosť ísť cestou progresívneho zdanenia. A je tu jedna cesta, o ktorej sa ešte nerozprávalo a to je možnosť reinvestícií zisku. Tá by sa dala zvýhodniť aj inými nástrojmi.
Ak zvýšenie/zníženie, na akú úroveň? To je otázka, ktorá vyplynie z konkrétnej situácie. Pretože spoločnosť má nejaké náklady na chod všetkých činností garantovaných štátom. Tieto činnosti padajú. Čiže ak sa má zachovať ich úroveň, musia byť všetky príjmy štátu také, aby boli schopné garantovať ich i v ďalšom období. To je prvé hľadisko. Druhé. Nerozdeľujme pôsobnosť štátu od ekonomických činností, pretože štát pripravuje ľudí, štát reguluje množstvo ľudí v pracovnom pomere, štát zodpovedá za zdravotný stav obyvateľstva, štát zodpovedá za obranu a ochranu. Takže to sú činnosti nanajvýš spoločensky potrebné a nie protispoločenské. Tieto liberálne omyly už dnes akosi sú nemoderné.
Ste za zvýšenie / zníženie / ponechanie súčasnej úrovne odvodov? Súčasná úroveň je dostačujúca, ale peniaze sa musia obracať tak, aby tie straty, ktoré sú, sa vylúčili. Súčasná úroveň je dostačujúca s vylúčením zbytočných strát, alebo by som povedal korupčných strát.
Ste za zrušenie minimálnej mzdy? Nie.
Ste za zmenu financovania cirkví? Nedá sa. Ak cirkvi dnes vedú školstvo, vedu, sociálnu sféru, majú svoje sociálne zariadenia, ak ochraňujú kultúrne pamiatky, čo je dedičstvo, ak prejavujú istý hodnotový symbol, na ktorom je založený tento štát, nemožno ich navzájom oddeliť. Nemôže niekto povedať škole alebo sociálnemu zariadeniu len preto, že je cirkevná, nebude financovaná na úrovni všetkých ostatných. Takže je to hypotéza takisto ako predvolebné motto terajšieho ministra kultúry Daniela Krajcera.
Chodíte pravidelne do divadla či kina? Nie.
Športujete pravidelne? Áno.
Interupcie? Ste za, alebo proti? Nedá sa odpovedať jedným slovom.
Súhlasili ste s štrajkom lekárov? Obsah áno, forma nie.
Spoplatnenie školstva? Nie.
Nezneužíva prezident otáľaním s vymenovaním generálneho prokurátora svojvoľne svoju funkciu? Nie.
Je Slovensko potravinovo a energeticky bezpečné? Nie.
Je najväčším problémom justície korupcia? Nie.
Ktoré sociálne skupiny sú prioritné pre Vašu stranu? Nezamestnaní, mladé rodiny, dôchodcovia, chorí ľudia.
Mali by existovať médiá verejnej služby? Áno.
Je pre Slovensko 150 poslancov veľa? Áno.
Boli voľby v Rusku slobodné? Áno.
Bude arabská jar pokračovať smerom k demokracii? Nie.
Ako odhadujete svoj volebný zisk? Odpoviem 11. marca.