[ volebný infoservis ]

VOĽBY: Kampaňou kandidáti voličov nepresvedčia, tvrdí prieskum
Pridané: 8. 10. 14
Autor: SITA

BRATISLAVA 8. októbra (SITA) - Volebnou kampaňou kandidáti v novembrových komunálnych voľbách svojich voličov nepresvedčia, Slováci si budú vyberať podľa ich znalostí a skúseností. Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre účely projektu Ako vyhrať voľby spravila agentúra Focus. Z výsledkov, ktoré agentúre SITA poskytla Jaroslava Vaculčiaková zo spoločnosti Antea Consulting, znalosti a skúsenosti kandidáta sú dôležitým faktorom pre 8,79 percenta opýtaných. Okrem znalostí a skúseností sa budú voliči riadiť volebným programom kandidáta, a tým, čo chce spraviť pre svoju obec či mesto. Túto možnosť označilo 8,7 percenta respondentov. Ďalším dôležitým faktorom pre 8,66 percenta opýtaných je angažovanosť v obci a meste pred voľbami.

Podľa prieskumu budú voliči dôležitosť pripisovať aj ďalším faktorom, ide o osobnú prezentáciu kandidáta na stretnutiach s občanmi a jeho reputáciu, dôvody, prečo kandiduje, a tiež osobné sympatie voličov. V porovnaní s ostatnými faktormi budú mať volebná kampaň, jej kvalita a intenzita spolu s volebným sloganom menšiu váhu. "Podľa prieskumu voličov pri rozhodovaní výrazne neovplyvnia billboardy, letáky či volebné slogany. Dôvodom môže byť aj to, že väčšina volebných kampaní nijako nezaujme, pretože sú často jednotvárne a veľmi všeobecné. Keď sa kandidáti snažia sloganom osloviť všetkých, neoslovia obvykle nikoho," uviedla odborníčka na PR a volebný marketing a zakladateľka projektu Ako vyhrať voľby Vaculčiaková. Dôležitú úlohu pri rozhodovaní Slovákov nezohrá ani politická príslušnosť kandidáta.

Prieskum verejnej mienky spravila agentúra Focus na vzorke 1 050 obyvateľov Slovenska v poslednom júlovom týždni. Respondenti odpovedali na otázku: "Do akej miery vaše rozhodnutie, koho budete voliť v komunálnych voľbách, ovplyvňujú nasledujúce faktory?" Opýtaní odpovedali na 10-bodovej škále, kde 1 znamená “vôbec to nie je dôležité” a 10 znamená “je to veľmi dôležité".

Portál www.akovyhratvolby.sk je určený všetkým kandidátom na starostov, primátorov a poslancov v komunálnych voľbách 2014. Kandidáti na ňom nájdu priebežne aktualizované informácie o voľbách, termíny, rady, tipy a návody, ako uspieť a ako voľby vyhrať. Cieľom projektu Ako vyhrať voľby je zvyšovať úroveň komunálnych volebných kampaní, ako aj celkovej politickej kultúry na Slovensku.



in;mt


www.infovolby.sk
Použitie akýchkoľvek materiálov z tejto stránky je dovolené len s uvedením zdroja. Obrazový materiál © SITA, a.s., ak nie je uvedené inak.